Gotour for oplevelsesudbydere

Hvorfor Gotour?

Den rigtige oplevelse er en essentiel grund til at ”go”. Det er nemlig oplevelser, der tiltrækker gæsten, der sælger rejsen og gør en destination interessant. Men oplevelser kan være svære for gæsten at finde, at vurdere og at booke.

Gotour serverer et attraktivt udbud af små og store oplevelser til gæsten, som nemt og enkelt kan findes og bookes via mange forskellige digitale informations- og salgskanaler samt fysiske salgssteder.

 

Hvad er og kan Gotour?

Gotour er en digital motor, der skaber kontakt og tilgængeliggør oplevelser mellem gæsten og udbyderen. Gotour gør det lettere for oplevelsesudbydere i hele Danmark at sælge alle former for oplevelser i et lettilgængeligt digitalt system, der inspirerer gæsten til at ”go” på sin næste ”tour”.

Gotour er ikke kun salg – det er markedsføring; 

Før besøget – gæsten søger information og muligheder, booker måske must-see attraktioner eller unikke pakker.

Under besøget – turisten er på fra mobil eller tablet; genkendelse øger muligheden for booking. Oplevelserne kan bookes før ferien, men også under ferien via Gotour appen.

Efter besøget – nyhedsbreve indeholder også bookbare oplevelser.

 

Hvad og hvordan sælger jeg på Gotour?

Gotour kan håndtere salg af aktiviteter, fysiske produkter, event- og entrébilletter, både små og store pakkeoplevelser samt oplevelser over flere dage. Priserne varierer alt fra gratis til flere tusind kroner. På Gotour tilbydes 3 former for salg. Samson Travel guider dig til at vælge den rette: 

 

Enkelte oplevelser

Med denne funktion kan du sælge alle former for oplevelser digitalt på din egen hjemmeside og/eller via andre salgskanaler.

 

Pakkeoplevelser

Din oplevelse kan også blive solgt som en del af en pakke. Du kan sammensatte pakken selv eller give tilladelse til at den kan indgå i andre udbyderes pakker. Eksempelvis kan en vinudbyder tilføje et overnatningssted og derved sælge en sammensat pakke kaldet ”Vinsmagning med overnatning i Jylland”. Betaling deles og overføres automatisk til begge udbydere let og enkelt.

 

GO-POS (Point of Sale)

Gotour har også fysiske salgssteder tilknyttet, der kan sælge din oplevelse til gæsten på campingpladser, detailhandel, hoteller og andre salgssteder, der har face-to-face kontakt med gæsten. GO-POS aktørerne udsteder billetten til din oplevelse, og du får info og betaling via leverandøraftale eller faktura som du udsteder.

 

Som udbyder på Gotour tilbyder Samson Travel følgende services: 

  • Kom i gang hjælp - Introduktion til bookingsystemet og oprettelse af det første produkt.
  • Vejledning til integration af Gotour på hjemmeside, f.eks. via iframeløsning eller API integration.
  • Netværksaktiviteter og workshops om udvikling af spændende oplevelsesprodukter og salg af disse.
  • Telefonisk og mail support til oplevelsesudbydere i forbindelse med oprettelse af produkter mv.
  • Rejsegarantifonden – pakkeprodukter solgt via Gotour, er dækket af Samson Travels medlemskab.
  • Mersalg og krydssalg via pakketering og nye salgskanaler.
  • Betaling af alle gebyrer til kreditkortselskaber og online betalingstjenester.
  • Større sikkerhed i forhold til ”no shows”.
  • Enklere administration (automatisk billetudstedning, refundering af penge, overførsel af penge, overførselsmail m. Excel ark sendes til bogholder mm.).

 

Historien bag Gotour

Gotour startede i 2010 under navnet Oplevelsesbooking med det formål at give oplevelsesstederne et bookingsystem, der gør det let for gæsten at finde og booke oplevelser. I dag er oplevelsesportalen ejet af Samson Travel med Combine A/S som medejer, og er blevet omdøbt til Gotour.

 

Skal dine oplevelser sælges på Gotour?

Kontakt Samson Travel på Samson@samson-travel.dk eller +45 98 42 78 00 for yderligere information om tilmelding, provisioner og handelsbetingelser. 

De bedste tilbud

Tilmeld dig Samson Travels nyhedsmail og hold dig opdateret med de nyeste rejser og bedste tilbud